Dr hab. Witosława Frankowska – kameralistka, etnomuzykolożka, pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wychowana w rodzinie o długoletnich tradycjach kaszubskich i muzycznych, łączy działalność artystyczno-naukową z popularyzacją muzyki dawnej i regionalnej.
Jako ceniony realizator basso continuo koncertowała w całej Europie. Współpracuje z wieloma wybitnymi solistami, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Polskim Chórem Kameralnym, Orkiestrą Kameralną „Progress”, Elbląską Orkiestrą Kameralną, zespołem Arte dei Suonatori.
Komponuje, opracowuje utwory ludowe i regionalne, jest autorką monografii Kolędowanie na Kaszubach. Dzieje kolęd na Pomorzu od XVI do XXI wieku (2015) oraz Spotkania z muzyką Kaszub (2021). Pod jej redakcją ukazał się leksykon Muzyka Kaszub. Materiały encyklopedyczne (2005), seria wydawnicza „Biblioteka Orkiestrowa Kaszub, Kociewia i Powiśla” (2014-2016), Kaszubski śpiewnik domowy (2014), Kaszubski śpiewnik bożonarodzeniowy (2015), Kaszubski śpiewnik szkolny (2016). Współtworzyła Słownik kaszubskich symboli, pamięci i tradycji kultury „Gniazdo Gryfa“ (2020). Opublikowała szereg artykułów związanych z tematyką muzyczną regionu na łamach wydawnictw krajowych i zagranicznych. Od 2013 r, członkini Instytutu Kaszubskiego.
Mieszka w Wejherowie, gdzie od 2002 r. prowadzi w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej cykl koncertów pod nazwą „Spotkania z muzyką Kaszub”.
Pozyskała dla twórczości Pomorza wielu znamienitych interpretatorów, dokonała nagrań archiwalnych dla radia i telewizji, uczestniczyła w wydaniu płyt z kręgu muzyki dawnej (m.in. TACET’s Four Seasons 2008, Navigare 2018) oraz muzyki regionalnej (Mòrze 2004, Ptôszkòwie na lëpie 2006, Gdze mòja chëcz 2006, Kaszuby w pieśni artystycznej 2013).
Laureatka Medalu Stolema (2006) i Nagrody Remusa (2014).
Matka Jana (analityk w Instytucie Badań Strukturalnych w Warszawie), Zofii (graficzka w Warszawie) i Jerzego (student ekonomii na Politechnice Gdańskiej).